Veelgestelde vragen

Hoe kan ik betalen?
Lucovitaal.nl streeft ernaar het betaalproces zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Wij maken uitsluitend gebruik van veilige partners. Hierdoor garanderen wij optimale veiligheid. Op dit moment kun je betalen met iDEAL, Riverty, Creditcard (Visa, MasterCard, AMEX), MisterCash, PayPal, Giropay en overboeking.
Riverty (voorheen AfterPay) voert voor Lucovitaal het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via Riverty ontvang je een digitaal betaaloverzicht van ze en betaal je het orderbedrag binnen 14 dagen aan Riverty. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Om gebruik te maken van Riverty moet je 18 jaar of ouder zijn en ga je automatisch akkoord met de betalingsvoorwaarden van Riverty.
Wil je meer informatie over achteraf betalen met Riverty? Ga dan naar de website van Riverty.
Indien je vragen hebt over de betaling dan kun je contact met ons opnemen via 0900 - 5826848 of 0800 - 73183 (vanuit België) (gebruikelijke telefoonkosten).
Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten buiten Nederland:
Land | Verzendkosten |
Bulgarije | €19,59 |
Cyprus | €20,02 |
Denemarken | €12,15 |
Duitsland | €6,67 |
Estland | €21,11 |
Finland | €15,52 |
Frankrijk | €11,46 |
Griekenland | €19,59 |
Hongarije | €16,66 |
Ierland | €15,52 |
IJsland | €20,02 |
Italië | €12,15 |
Kroatië | €20,02 |
Letland | €21,11 |
Liechtenstein | €20,02 |
Litouwen | €21,11 |
Luxemburg | €9,02 |
Malta | €20,02 |
Noorwegen | €18,84 |
Oostenrijk | €12,15 |
Polen | €16,66 |
Portugal | €14,96 |
Roemenië | €19,59 |
Slovenië | €16,66 |
Slowakije | €16,66 |
Spanje | €14,96 |
Tsjechië | €16,66 |
Zweden | €15,52 |
Zwitserland | €18,84 |
Wat is de levertijd en wat zijn de bezorgmogelijkheden?
Indien u gekozen heeft voor thuisbezorging, wordt uw pakket één keer aangeboden door POST NL op het door u opgegeven adres. Bent u op dat moment niet thuis, dan wordt het pakket automatisch naar een afhaalpunt (Pick-up Point) in de buurt gebracht. U heeft 10 dagen de tijd om uw bestelling daar op te halen. Na deze periode wordt het pakket retour gezonden naar Lucovitaal.
Ook kun je kiezen je bestelling af te halen bij een ophaalpunt. Het dichtstbijzijnde ophaalpunt wordt aan de hand van je postcode uitgezocht. PostNL geeft je pakketje dan af op het door jou gekozen ophaalpunt. Je kunt het pakket binnen 10 dagen ophalen bij het ophaalpunt. PostNL kan per uitzondering uitwijken naar een ander ophaalpunt in dezelfde woonplaats door omstandigheden. Wij hebben hier geen invloed op. Let op: houd bij het bezorgen van een pakket bij een ophaalpunt in België rekening met een extra dag levertijd.Per mail word je op de hoogte gehouden van de bestelstatus. Zodra je bestelling is verwerkt, ontvang je een track & trace code per mail, zodat je je zending kunt volgen. Ook kun je inloggen en je status bekijken op je Lucovitaal account. Wij doen ons uiterste best alle producten op tijd te leveren. Echter behouden wij ons het recht om later te leveren indien een product niet op voorraad is.
Houd er rekening mee dat de levertijd bij bestellingen buiten Nederland en België langer is.
Kan ik een product retourneren?
Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling ongeschonden en in originele verpakking wordt geretourneerd. Wij kunnen je retour niet in behandeling nemen zonder bestelnummer (pakbon). Het is niet mogelijk je bestelling om te ruilen of mee terug te geven met de chauffeur.
Je kunt achterop de pakbon het retour etiket vinden. Plak deze op de doos, geef af bij een PostNL punt waar je een verzendbewijs ontvangt. Bewaar deze goed, mocht jouw bestelling zoek raken.
Wanneer je een product retour stuurt wordt je geld binnen twee weken teruggestort. Geboekte verzendkosten worden bij een retourzending niet vergoed. U kunt het product wel gratis retourzenden middels bijgesloten retour adres etiket. Let wel: alleen binnen Nederland. Voor buitenland zijn retourkosten voor eigen rekening. Om je retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat je de aangegeven procedure volgt.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
2. Ga door naar afrekenen en vul je gegevens in
3. Kies een verzendmethode en kies een betaalmethode
4. Rond je bestelling af
Heb ik een account nodig om te bestellen?
Mijn bestelling is nog niet geleverd, wat nu?
Bestellingen die op werkdagen voor 20.00 uur geplaatst worden, worden (afhankelijk van je keuze) de volgende werkdag geleverd (in België binnen 1-2 dagen). Bij het afronden van je bestelling kun je een bezorgmoment kiezen. Zodra het pakket wordt verzonden ontvang je een Track & Trace code, zodat je de bestelling kunt volgen. Het is in een enkel geval mogelijk dat door omstandigheden bij PostNL de bezorging is vertraagd, helaas hebben wij hier geen invloed op.
Is je bestelling niet geleverd? Neem dan eerst contact op met PostNL. Problemen met de levering? Neem contact op met onze klantenservice. Bel 0900 – 5826848 of 0800 - 73183 (vanuit België) (gebruikelijke telefoonkosten) of stuur ons een bericht.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat nu?
Hoe werkt het spaarpuntensysteem?
Met elke € 1,00 uitgegeven aan je bestelling spaar je 1 punt. Je gespaarde punten kun je bij je volgende bestelling inleveren voor korting. Zo krijg je bij het inleveren van 500 punten 5,00 euro korting op je bestelling.
Ook voor het schrijven van een beoordeling bij een product kun je punten sparen. Per beoordeling ontvang je 25 punten. Per dag kun je voor beoordelingen max. 50 punten verdienen. Houd er rekening mee dat je ingelogd moet zijn om de punten te kunnen ontvangen en dat het even kan duren voor de punten zijn bijgeschreven op je account. De punten zijn meestal de volgende werkdag bijgeschreven op je account.
Deze spaarpunten kun je niet inwisselen tegen contant geld.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Waar moet ik rekening mee houden wanneer ik mijn pakket buiten Nederland en België laat bezorgen?
- Voor bezorging buiten Nederland en België worden extra verzendkosten gerekend. Deze verzendkosten worden automatisch berekend na het invullen van het bezorgadres.
- De levertijd bij bestellingen buiten Nederland en België is langer. Houd je track & trace code in de gaten.
- Het is mogelijk om je bestelling binnen veertien dagen te retourneren. Bij bestellingen buiten Nederland zijn de retourkosten voor jezelf.